Tuesday, July 27, 2010

dD boring

Cian.... : ) boring petang ni sambil dngr HITZ.FM....aku tak sekolah hari ni..perut aku sakit semula...hadush....hate it...........nyampah..aku tak minta sakit camni,aku nak sihat....aku ngantok...but aku dah wat 1azam yang aku tak akan tido waktu petang g\lagi...sebab tidur prtang boleh memudaratkan kesihatan ...

bukti2 dilarang tido petang :
Ibnu Lahi'ah adalah seorang yang lemah dari segi hafalannya.

Al-Laith (salah seorang imam dalam hadis dan fikh pada zamannya) telah ditegur oleh Marwan kerana tidur selepas asar pada bulan Ramadhan dengan katanya :"Wahai Abu Al-Haris(Al-Laith)! Apalah engkau ini tidur selepas asar,sedangan telah dikhabaran kepada kami dari hadis Ibnu Lahi'ah!! Maka berkata Al-Laith:"Tidaklah aku meninggalan sesuatu yang memanfaatkan diriku hanya disebabkan oleh hadis Ibnu Lahi'ah dari Uqail tersebut! Maka kata2 ini tidak boleh disandarkan pada Rasulullah saw.

Kesimpulannya, tidaklah terdapat sebrang halangan utk tidur selepas subuh. Cuma sunnah yang sebenarnya adlaah tidak tidur tetapi memanfaatkan waktu tersebut dgn amalan2 seperti zikir dan seumpamanya. Begitu juga tidur slps asar. Walaupun begitu tidur ptg mmg terbukti boleh membuatkan kita lemah tapi tidaklah sampai gila. apa yang penting, kata2 di atas tidak boleh dikatakan hadis drpd Rasulullah saw. memadailah sebagai petua biasa utk tidak melemahkan badan.(untuk maklumat followers)


Time aku borink ni,mcm2 boleh aku buat....hehehe...kakak aku pun dah naik geram tngk perangai aku ni...juz untuk hilangkan bored...sori sis...sabar je k...


ubat2 yang perlu aku telan/makan/minum setiap hari...xtahu sampai bla aku nk mamam ubat2 ni...e,....naik muak aku mkn....dahlah byk,kalau sikit xpe r....hm....aku nk mcm dh OLD....hahha...muda2 dah mamam ubat banyak....huk3,,,,,......waaaaaaaaaaa.........................sedih nya....






hm..........aku dah xtaw nak wat apa ni..facebook semakin hari,semakin borink.....aku pun dh blurRrR....laptop pun dah low...NO......................Boring2....hahahahah...hidup aku xpenah tak BORINK/10TION.....heheheh.....opssss.........2nyte ADD MATH tuition....  = (
hahahaha......watever......lain kali aku omong sama kamu lagi ya BLOG...aku nk op9 dlu..........sis aku dah marah,dia suruh aku mamam ubat...HATE!!!!!!!!!!!!!!!!

0 comments:

 

Show Me The Stars Template by dd Designs